Pages

Suara sial.

Bilamana aku curi masa untuk sendiri, baring atas tilam empuk berdebu menampakkan kejarangan aku berada dalam bilik ni, aku selongkar balik almari yang sarat dengan mayat hidup* dalamnya. Demi nak cari telefon bimbit lain untuk diguna.

Hah! Jumpa pun.

Blackberry putih yang dah kotor sebab dah lama terbiar. Sengaja aku biar bila sebelum ni lupa daratan sekejap. Fuh!

Benda pertama aku sentiasa bukak mesti voice notes/voice recorder.

Sebab?

Sebab itu je kenangan kecil yang aku pernah ada. KECIL.

Aku pun perdengar satu persatu rakaman suara yang ada. Berapa juta entah aku sendiri tak kira. Heh.

Tiba-tiba aku tersekat pada satu no name voice record.
"Dira, you sayang i tak?"
Sial! Itu la suara yang paling macho pernah aku dengar,
Suara yang paling aku tak keruan bila dengar.
Suara yang buat aku macam matpet* tak dapat dadah.
Suara yang... pernah aku sayang dulu.

Ni satu part yang kelakar.
Suara tu la yang tinggalkan aku tanpa pesan.
Tanpa apa-apa.
Entah mana silap aku.
Pokok bergoyang tapi tak ada angin.

Tapi aku redha.
Aku berjaya lupakan dia tambahan lagi dia dah punya bumper kereta* baru.
Hahaha.