Pages

Muka surat duka.

Menipu bukan lah satu kepandaian bagi aku.
Jadi macam mana aku nak tipu hati sendiri?

Rasa nak memberontak.
Lontar keluar telefon pintar bodoh ni.

Lagu tepat muncul bagai pemanah profesional
panah terus tusuk hati aku,
yang dah memang tunggu masa untuk lampu malap.

Awan malam terang-benderang.
Seakan gigih mencuba mengubat luka.
Tapi ada kabel elektrik merintang menghiasi tingkap.
Cacatkan pemandangan halusinasi awan aku.

Lampu bebola kuning aku pun dah lama mati.
Sama macam hati aku.
Cumanya baru-baru ni ada satu cahaya hinggap.
Aku tak pasti warna apa.
Yang aku tahu, itu warna bahagia.

Tapi hanya sementara.
Sekarang cahaya tu dah pergi.
Sama laju macam angin malam.

Kenapa semua rasa ni hadir hanya
waktu malam?
Bilamana aku nak lelapkan mata,
kenangan datang merobek mata suruh aku bangun.
Untuk duduk tepi sudut almari
menangis
sambil dengar lagu Leaving On A Jet Plane.