Pages

Angin pun faham.

Aku juga manusia.
Manusia biasa.
Yang tak lari dari melakukan kesilapan.
Sungguh.

Aku juga manusia.
Manusia biasa.
Yang juga punya hati dan perasaan.
Sungguh.

Aku juga manusia.
Manusia biasa.
Yang sentiasa kepingin perubahan hidup.
Sungguh.

Kau yang remuk-redamkan hati aku.
Tanpa sekelumit pun rasa kesal.
Jauh sekali rasa bersalah.

"Kau beli kat mana pisau azimat berduri ni?
Bukan main sakit rasa ditikam bertubi.
Nyawa tak melayang.
Tapi perasaan yang mati."

Terkadang aku sedar, aku sendiri yang menadah diri seakan minta ditikam.
Aku yang menghulur minta disakiti.

Liquid  mata dah kering.
Lagu sedih dah khatam.
Hati fragile dah lama pecah.
Kertas tisu berdozen habis disepah.

Setiap masa macam ni. Siapa tahan?
Meluat!

Tatkala ni, segala benda tahyul bermain dalam kotak imaginasi mini aku yang bersaiz 367 gigabait ni.
Semacam nak wujudkan mesin masa.
Dapat aku putarkan masa dan betulkan keadaan.
Supaya hati aku tak sesakit sekarang.
Semacam nak keluar magis.
Dapat aku baca setiap apa yang difikirkan semua orang.
Supaya aku pergi dengan senang hati.

Aku rebel nanti baru tau.
Retak habis aku hentak.