Pages

Putaran saraf otak.

Andai segala yang jadi mampu terluah dengan kata-kata, pasti masa tak pernah cukup.
Andai segala yang berlaku mampu tertulis pada kertas, pasti melawan ketebalan buku sejarah.
Andai segala yang ada mampu digambarkan, pasti tak terhitung jumlahnya.

Hah..
Sesak fikiran.

Kasarnya perasaan sekarang.
Macam mana nak kawal?
Nah..
Aku bukan tak biasa.
Berperasaan kecamuk macam binatang tak keruan hilang anak.
Keluh kesah aku dibuatnya.

Habis sumpah seranah terbit dalam bibir mungil aku.
Puas aku tempiaskan rasa dalam hati pada orang sekeliling.
Seakan ada lagi sesuatu yang tak kena.
Entah apa...
Persetankan!

Aku dah lama bangkit.
Tapi seakan ada yang menarik untuk aku jatuh.
Apa?!
Air mata yang jatuh masuh belum cukup ke?
Ahh
Tak guna aku lepaskan rasa amarah yang menebal ni.
Tak mengubah apa-apa.

Nak tak nak.
Macam mana payah sekali pun.
Aku tak boleh berdiam mendagu tunggu air mata jatuh lagi.
Sampai bila nak jadi lembik macam pondan?
Pondan pun masih bersisa tenaga jantannya.
Apatah lagi aku?

Aku masih tersekat dalam satu memori.
Memori yang busuk pastinya!