Pages

Perasaan tandas.

Kekadang aku rasa panas.
Tapi tak ada matahari.
Kekadang aku rasa sejuk.
Tapi tak ada angin.
Macam sial.

Patut lah.
Botol yang aku isi dengan 'keyakinan' tu
dah berhabuk.
Sebab tu aku rasa macam nak pecahkan je.

Remuk gila.

Kalau kotak memori boleh cabut
macam cabut kad memori micro sd Nokia,
Dah lama buang siap patahkan lagi.

Sakit gila.

Aku tengah cari balik sumber,
Kekuatan,
Keyakinan,
Ketabahan,
Memang pukimak kan?

Nasib baik bibir robot aku masih ada bateri.
Mampu ukir senyuman,
Walau aku tak tahu senyuman jenis apa.

Pedih gila.

Kalau orang boleh nampak hati aku ni,
Retak dia macam screen handphone kau pecah
bila terjatuh kat lantai marmar.
Tapi yang ni tak ada hantar kedai minta repair.

Aku selalu mengeluh dengan benda yang
tak patut aku keluhkan.
Patutnya aku chill je.
Kan?