Pages

Warna kelabu.

Serasa aku, tak ada lagi tembok utuh yang tak mampu aku langgar.
Sampai la satu masa tu...
Bahu hati aku patah riuk,
terlanggar satu tembok bodoh.
Yang entah siapa bina di tengah kawasan
yang paling aku tak jangka.

Aku tengok langit malam.
Aku intai senyuman bulan.
Aku teruja tengok sinar bintang.
Kenapa hati aku tak seindah tu?

Sejuk.
Badan aku tak lagi rasa panas.
Panas selesa yang selalu mekarkan senyuman aku.
Yang aku rasa, cuma
sejuk.

Tergigil kaku aku.
Dah aku selimutkan badan yang meronta
nak dilindung.
Tapi masih sejuk.
Aku tahu.
Hati aku yang sedang sejuk.
Baru aku perasan air mata ni dari tadi
tengah turun dengan laju.
Macam tak risau ada speed camera.

Aku tak tahu apa lagi yang aku fikir.
Apa lagi yang aku tangiskan.
Apa lagi yang aku inginkan.
Aku tak tahu.
Sebab aku belajar,
dalam hidup ni,
langit tak sentiasa cerah.

Macam hidup aku.
Kebahagiaan tu mahal.
Aku pulak papa kedana.
Tak mampu beli.
Sebab tu hari-hari aku sedih.
Aku hanya mampu ada air mata.

Aku tak boleh duduk diam.
Kena keluar.

Aku jalan kat luar seorang.
Memang hobi jenis gila tak pandai jaga diri.
Sebab ikut sangat kata hati.
Bila stress tak pandai kawal diri.

Sejuk.
Sangat.

Aku jalan hanya bertemankan lagu yang terpasang di Blackberry tahun 2010 aku.
Earphone aku longgar.
Kejap-kejap jatuh minta dibetulkan.
Aku jalan seorang,
penuh perasaan.

Berkecamuk.

Air mata merembes keluar.
Serasa aku hidup dah gelap.
Yang hanya ditemani lampu malam tepi jalan.

Astaghfirullahalazim...
Kenapa aku sering mengeluh dengan ujian Kau Ya Allah...