Pages

Undur diri.

Sebab tu aku selalu sedar diri, sedar ruang. Aku tahu aku tak pernah layak. Setiap kali wajah kegembiraan tu muncul, kesedihan mesti datang mengganggu aku. Kusutkan keadaan. Bakar perasaan.

Aku ni tak kuat langsung. Tak pernah!

Ingat aku minta untuk setiap perkara bodoh yang jadi?
Orang bodoh pun reti minta satu perkara baik akan jadi. Cukup.

Dulu aku penyabar.
Kemudian kesabaran masih ada.
Lepas tu tahap sabar yang menipis.
Dan sekarang, sabar tu dah punah.

Sebab tu sekarang aku rasa ada liquid mata yang turun berlumba-lumba. Macam empangan pecah. Tak tahu berhenti. Hati ni dah sakit teramat. Habis ranap.

Aku benci. Aku dengki. Aku bengang.
Tengok insan yang bahagia bagai tak punya masalah.
Kalau ada pun, mereka masih kuat. Selindung sebalik senyuman dan hilai tawa.
Aku?
Punya susah payah cari jalan nak tutup kesedihan yang pastinya ketara.

Berapa juta episod lagi drama sedih akan berlaku dalam hidup prick loser seperti aku?

Sialan. Aku juga punya perasaan. Aku juga 'minah-sensitif''. Aku pun tahu rasa marah. Aku senang memberontak. Aku sentiasa sedih. Aku kenal air mata.

Aku bukan kayu. Hati aku tak keras. Aku bukan jentera mesin. Hati aku tak padu.

Hati aku fragile.

Tolong. Aku sanggup merayu tunduk melutut, Mohon jangan lagi lukakan hati aku. Mohon...

Salur hati dah nak pecah. Urat otak dah nak putus. Separa gila aku memikirkan hal kecil yang sukar diungkap macam nak perintah negara.

Macam-bodoh.
Tampar diri aku sendiri.

Setiap kali aku panjatkan doa. Tak kira susah atau senang. Aku tahu Tuhan mendengar isi hati aku, Aku tahu Tuhan tu adil. Aku tahu. Setiap kali tu juga lah aku berharap cahaya suria bergemerlapan membentuk sinar bahagia untuk aku. Lenyapkan segala perasaan yang buruk belaka.

Amin.